A Kettlebell és a Kempo

2010.12.06. 08:59

Sok új edzésmódszer lát napvilágot manapság, és többségük csak jön és megy, de a Kettlebell úgy tűnik, nem megy sehová, és hogy miért is képezi edzéseink szerves részét ez az eszköz…?

Körülbelül 4 évvel ezelőtt voltam először ilyen súlygolyós edzésen, akkor még hónapok teltek el úgy, hogy az edzővel együtt csak hárman vagy maximum öten voltunk az órán. Mára szinte nincs olyan ember, aki ne találkozott vagy hallott volna erről az ágyúgolyóra emlékeztető sportszerről. Aki ellátogat egy ilyen foglalkozásra, bizton számíthat rá, hogy zsúfolásig telt teremben fog edzeni.
Kezdetben ódzkodtam, azt gondoltam a súlyzózástól csak le fogok lassulni, le fognak merevedni az izmaim, ami számomra kellemetlen mellékhatás lett volna, hisz kemposként a FullKontakt küzdelmekben pont a gyorsaságra, a dinamikus, robbanékony izmokra van szükség. Szerencsémre engedtem az unszolásnak és ellátogattam Fischer Gábor egy edzésére.
Egy csomó furcsa gyakorlatot kellett végezni és bár jó kondiban voltam az edzés felénél sem jártunk mikor már teljes volt a kimerültség. Az elkövetkező két hét pedig arról szólt, hogy olyan izmaim fájtak, amelyek létezéséről nem is tudtam és olyan egyenes háttal jártam, mint aki karót nyelt.
Ahogy telt múlt az idő és a kempos edzések mellett rendszeressé, sőt gyakorivá váltak a Kettlebell edzések is, rengeteg pozitív változást vettem észre magamon. De nem csak én, hanem az edzőtársaim is, akikkel bunyóztam. A Kettlebell nagyon megerősített.
Hatásossága pont az egyszerűségében rejlik. Megszámlálhatatlanul sok olyan gyakorlatsor végezhető, melyek képesek szimulálni azt a fajta izommunkát, amivel egy kemény meccsen találja magát szemben az ember. A földharc statikus izommunka és onnan felpattanni, gyorsan ütni, rúgni, erre kivallóan alkalmas a Kettlebell. Egyszerre fejleszti az állóképességet, a gyorsaságot, az ütőerőt és az izomerőt anélkül, hogy rendszeres gyakorlása mellett úgy nézzünk ki, mint egy hegyomlás izompacsirta, amit elsősorban a nők miatt említek, hisz inkább alakformáló mintsem, hogy eltorzítsa a nőies vonalakat.
Persze lehetne magyarázni tudományosabban, hogy miért is jobb a Kettlebell mint a hagyományos súlyzózás én tapasztalatból tudok csak pár dolgot említeni.
A gyakorlatok során a test izmai egy egységként fejlődnek és tanulnak meg egy egységként dolgozni. Főleg földharc és dobások közben érezhető ez az előny. De állóharcban is, mivel a törzs izmai megerősödnek, sokkal nagyobb ütés vagy rúgás kell ahhoz, hogy attól az ember padlót fogjon. Nem utolsó sorban megerősíti a hátizmokat is, melyek sok terhet levesznek az ember gerincéről. Mivel többnyire ülő munkát végzek gyakran fájt a hátam és a derekam a rossz testtartás miatt, de pont ennek köszönhetően ilyen problémáim már nincsenek. És hogy csak a leghétköznapibb példát említsem, mikor a 7-es busz besatuzik, és mindenki repül jobbra-ballra csak te nem, vagy ha télen megcsúszol egy befagyott pocsolyán, akkor nem perecelsz el mindenki szeme láttára és fordul ki a térded meg a bokád, hanem képes vagy megőrizni az egyensúlyodat.
De talán nem is kell a sok magyarázat, csak meg kell nézni hány videót talál az ember a neten hogy MMA Workout meg Groundfight workout és rögtön látni, hogy nem véletlen kaptak rá a küzdősportolók a Kettlebellre világszerte.
Pont ezért, edzéseinken a bemelegítés és az erősítés szerves részét képezi és mára elképzelhetetlen, hogy úgy készüljünk fel valamely megmérettetésre, hogy ne lengessük ezt a kis „ágyúgolyót”.
 
H.Csaba írása

Szerző: Octagon

1 komment

Címkék: gondolatok

A bejegyzés trackback címe:

https://octagonkempo.blog.hu/api/trackback/id/tr722496097

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Darky_ · http://powerteam.blog.hu/ 2011.04.03. 23:30:07

Hát igen a lényeg a "ballisztikus mozgásban van, amire ez az eszköz kiváló! Most már szinte meglepő méreteket öltött az elterjedése itthon... Tényleg mindenfelé vannak szinte teltházas csoportok és gombamódra szaporodnak az újak.
süti beállítások módosítása